Saturday 19 November 2016

کمند آگاهی شهروند بهایی به دلیل اعتقادی اخراج شد

کمپین نه به آزار و زندان هموطنان بهایی: کمند آگاهی شهروند بهایی به دلیل اعتقادی از دانشگاه اخراج شد. یکی از منابع آگاهی به این شهروند بهایی در این رابطه افزود
دوهفته پیش با کمند از دانشگاه تماس گرفتند که برود به اتاق شماره ۵۹ دانشگاه که دفتر ریاست بود.رئیس دانشگاه پرسید که برای عزاداری امام حسین کجا رفتید؟کدوم مسجد میروید؟ کمند آگاهی می گوید: هیچ جا بعد گفت آهان و سپس لبخندی زد و گفت از سازمان سنجش یه نامه آماده که شما صلاحیت ادامه تحصیل ندارید،همان موقع فهمیدم یا علتش سیاسی هست یا اعتقادی که الان فهمیدم بهایی هستید. این منبع از زبان کمند آگاهی می گوید؟ بعد از حدود یک ساعت توی اتاق رئیس بودم،با رئیس و منشی رئیس بعد از یک ساعت سعی می کرد که من رو قانع کند که یک نامه بنویسم و بگویم مسلمان هستم
بعد گفت پس حالا یه نامه بنویس و دو سال هم مسلمون باش،اتفاقی نمیوفته‌ میتونی درستو بخونی دروغم نگفتی
من گفتم اعتقاد من به دیانت بهایی است و هرگز دروغ نمیگویم
مدیر گفت: من خیلی ناراحتم که این اتفاق افتاده حالا برو‌ به پیشنهاد فکر کن تا بهت خبر بدهم. دوباره هفته بعد با من تماس گرفتند از آموزش دانشگاه که به دانشگاه مراجع کنید
وقتی رفتم گفتند از حراست گفته تو اخراجی‌ و کارهای اخراجیت را بکن
دوباره رفتم دفتر ریاست این دفعه با مادرم خیلی ناراحت شد رئیس دانشگاه چون فکر می کرد اگر من تنها باشم می تواند من را راضی کند مسلمان بشوم
من خیلی تاکید می کردم روی این که بهم ‌یک نامه بدن و علت اخراجی رو بنویسند. و‌ برای همین نمی دانست چیکار کنه و بهم‌ گفت: فعلا برو سرکلاس تا خبرت کنم
امروز دوباره رفتم دفتر ریاست  منشی رئیس گفت دیگه گفته نمیخاد تورو ببینه و تو‌ حتما اخراجی و باید بری کارهای اخراجیتو رو انجام‌ بدی و‌ نامه هم‌بهت نمیدیم وقتی رفتم قسمت آموزش خیلی باهام بد صحبت کردن داد زدن و خیلی بی احترامی کردن که تو حقته و میدونستی نمیتونی درس بخونی چرا انقدر اسرار میکنی که بهت نامه بدیم همین که من میگم اخراجی برو.تو‌ با علم‌ اینکه اخراج‌ میشی اومدی گفتم میخواهم رئیس دانشگاه را ببینم و یا حداقل از حراست یه نفر رو ببینم گفتن نمیشه هرچی ما بگوییم و آنها دیگر نمی خواهند تورو ببینند
بر اساس گزارشهای موجود بعد از انقلاب اسلامی در ایران بسیاری از شهروندان بهایی در ایران اخراج شدند

No comments:

Post a Comment