Sunday 27 July 2014

ائین بهائی هفتمین مذهب رسمی اندونزی می شود

آیین بهایی هفتمین مذهب رسمی اندونزی می شود

وزیر امور مذهبی دولت تازه منتخب اندونزی گفته آیین بهایی باید به عنوان هفتمین مذهب رسمی این کشور شناخته شود....



عرفان ثابتی، پژوهشگر جامعه شناسی دین مقیم بریتانیا، به «من و تو» گفت این اولین کشور مسلمان است که آیین بهائی را به رسمیت می شناسد. او گفت بیشتر کشورهای قاره های اروپا، آمریکا و حوزه اقیانوس آرام این مذهب را به رسمیت می شناسند و همچنین بعضی کشورهای آفریقا و آسیا.
به گفته آقای ثابتی، روسیه، چین، یونان و کشورهای مسلمان مهمترین کشورهایی هستند که هنوز این مذهب را به رسمیت نمی شناسند.
مقامات رسمی بهائیت در اندونزی هنوز اظهار نظری رسمی در این زمینه نکرده اند. یکی از کارمندان دبیرخانه آن دیروز به روزنامه جاکارتا گلوب گفت هزاران بهایی در اندونزی زندگی می کنند.
امیرسیاح تامبونان، معاون دبیر «شورای علمای اندونزی»، بالاترین نهاد مذهبی مسلمانان در این کشور، در واکنش گفت بهائیت فرقه است و مذهب نیست و نباید به رسمیت شناخته شود. او گفت تنها ادیان ابراهیمی که منشاشان وحی است باید به رسمیت شناخته شوند.
به گفته فعالان آزادی مذهب در اندونزی، چند سال پیش، یکی از پیروان آیین بهائی به جرم «اشاعه ارتداد» در استان لامپونگ واقع در جزیره سوماترا دستگیر شده بود.
در مورد دیگری، مردم محلی در جاوه مرکزی حاضر به دفن فردی بهائی در روستای خود نشده بودند. در مواردی دیگر، مقامات محلی حاضر به ثبت ازدواج بهائیان نشده اند.
اخیرا انتخاب جوکو ویدودو، از «حزب دموکرات اندونزی‌مبارزه»، به ریاست جمهوری این کشور امیدها را برای گشایش بیشتر در فضای سیاسی اندونزی بالا برده است

No comments:

Post a Comment