Friday 4 July 2014

هفت شهروند بهایی در ارومیه به زندان محکوم شدند


به‌ گزارش مرکز حامیان حقوق بشر،اتهام‌ چهار تن از هفت شهروند بهایی در ارومیه انجام فعالیت به نفع دیانت بهایی و تبلیغ علیه نظام بود و سه نفر از ایشان علاوه براین اتهام به اجتماع و تبانی از طریق عضویت محفلی در دیانت بهایی (که در حکم ایشان فرقه ضاله نامیده شده است) نیز متهم شدند.
دادگاه انقلاب ارومیه سه نفر از شهروندان بهایی ارومیه به نام‌های فردین اعضایی (اغصانی)، فرحناز مقدم و گیسو شیخ‌حسن‌آبادی به شش سال زندان محکوم شدند.
اتهام‌های این افراد فعالیت تبلیغی به نفع دیانت بهایی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق تشکیل کلاس‌های تبلیغی در منازل خود به صورت دوره‌ای و تبلیغ برای افراد از سن کودکی و جذب مسلمانان بوده است.
آن‌ها همچنین اتهامی با محتوای اجتماع و تبانی از طریق عضویت محفلی در دیانت بهایی و ارتباط با بیت‌العدل بهاییان دریافت کرده‌اند. در این حکم مکان بیت‌العدل «فلسطین اشغالی» ذکر شده است.
این گزارش می‌افزاید هر یک از این سه شهروند ارومیه‌ای بر اساس اتهام نخست یک سال حکم و بر اساس اتهام دوم به پنج سال زندان محکوم شده‌اند.
چهار شهروند بهایی دیگر به نام‌های ندا فرصتی‌پور، امیر معبودی، نوشین میثاقی و سهیلا اقدسی در همین دادگاه با اتهام فعالیت تبلیغی به نفع دیانت بهایی به شش ماه زندان محکوم شده‌اند.
متهمان کمتر از دو هفته فرصت تجدیدنظرخواهی در حکم‌های صادره را دارند. این در حالی است که از هفت نفر شهروند بهایی تنها فردین اعضایی( اغصانی) و همسر وی فرحناز مقدم دارای وکیل بوده‌اند. به سایر متهمان یک‌بار اخطار داده شد، اما این اخطار به دست آنها نرسید و ایشان در روز محاکمه بدون امکان دسترسی به یک وکیل حرفه‌ای و دفاع حقوقی مناسب از خود، از طریق تلفن به دادگاه فراخوانده و در آن‌جا حاضر شدند.

No comments:

Post a Comment