Thursday 31 March 2016

شعری از آقای سعید رضایی عضو گروه یاران عزیز ایران از زندان رجایی شهر

خبرگزاری بهایی نیوز_ شعری از آقای سعید رضایی عضو یاران ایران از زندان رجایی شهر به مناسبت نوروز به همراه سبزه ای که به خانواده خود تقدیم کرده است. در پایان بیوگرافی کامل وی را بخوانید که همچنان پس از گذشت نزدیک به هشت سال بدون یک روز مرخصی در زندان رجایی شهر به سر می برند.
" از جنس قلب"
سبزه ای از جنس قلب
" با سرور"ی بی نظیر
می گذارم دست تو
با " سخاوت " چون قبولش کردی
من " سعادت " یافتم
بس " سلامت " یافتم
بذر آن از جنس دوست
تا ابد ماند چو عالم بهر اوست
صبحگاهان به آواز سروش
من زنم بر خود خروش
آب ده این سبزه را با چشم خویش
پس بیفشان قطره ها با دست خویش
تا نشان یابی در او " سر زندگی"
یا زداید از تن ما خستگی
این همه گفتم که قلبت خوش شود
هفت سین جان تو برتر شود
فروردین ۹۵ ء زندان رجائی شهر
سعید رضایی یکی از هفت مدیر جامعه بهائي ایران است که به "یاران ایران" معروف هستند،ایشان در اردیبهشت ماه 1387 به همراه شش همکار خود به دلیل اعتقاد به دیانت بهائي زندانی شدند.
آقای سعیدرضایی متولد آبادان می باشد که در شیراز بزرگ شده اند و در دوران جوانی با فشارهای جمهوری اسلامی ایران آشنا بودند. ایشان تحصیلات خود را در دانشگاه پهلوی به پایان رسانده است و پس از ایجاد موج فشار‌ها در سال ۱۳۶۰ بر جامعه بهایی مجبور به نقل مکان به شمال کشور شد و با وجود فشار‌ها بر بهائیان مدتی آنجا ماند و پس از آن به کرمان رفت. وی با وجود آنکه تحصیلات عالیه داشت به شغل نجاری روی آورد و به کارهای متفرقه مشغول شد.
آقای رضائی و همسرش، شهین روحانیان، سه فرزند دارند. دو دختر آن‌ها که هردو در سنین بیست سالگی جزء گروه پنجاه وچهار نفری بودند که در سال ۱۳۸۵ در شیراز به خاطر مشارکت در طرحی برای کمک به کودکان محروم دستگیر شدند. همچنین پسر ایشان در زمان بازداشت وی، تنها ۱۲ سال سن داشت
سعید رضایی پیشتر نیز به اتهام بهایی بودن بازداشت و در سلول انفرادی نگه داری شده بود. این در حالی است که وی از بیماریهای متعدد قلبی رنج می برد و سال گذشته مورد جراحی قلب قرار گرفته بود.
با این حال بارها با اعزام وی به بیمارستان توسط ماموران امنیتی و مسولان زندان جلوگیری به عمل آماده است.
هفت مدیر جامعه بهائي ایران که بدواً به ٢٠ سال زندان محکوم شدند سالها به جامعۀ بهایی ایران و جامعۀ جهانی بهائي هر دو خدمت کرده‌اند. شش تن از این جمع در تاریخ ۱۴ مه ۲٠۰۸ (۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷) در خانه‌هایشان در تهران دستگیر شدندو نفر هفتم نیز خانم مهوش ثابت، قبل از دیگران، در تاریخ ۵ مارس ۲٠۰۸ (۱۵ اسفند ۱۳۸۶)، در جریان سفری به مشهد دستگیر شده بود. این افراد خانم فریبا کمال آبادی و مهوش ثابت و آقایان جمال الدین خانجانی،عفیف نعیمی، سعید رضایی،وحید تیزفهم و بهروز توکلی ماهها بدون هیچ اطلاعی در بازداشت بودند و بیش از یک سال حق دسترسی به مشاورۂ حقوقی نداشتند. یاران ایران پس از گذشت هفت سال بدون یک روز مرخصی در زندان های رجایی شهر (مردان) و زندان اوین ( بند نسوان برای خانم ها) محبوس هستند.حکم بیست سال زندان مدیران جامعه بهایی در اواخر سال گذشته به ده سال زندان کاهش یافت.

No comments:

Post a Comment