Monday 3 June 2013

دو نفر به اتهام جاسوسی برای آمریکا و اسرائیل در ایران اعدام شدند



خبرگزاری هرانا - وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران امروز در اطلاعیه‌ای از شناسایی، محاکمه و اعدام دو نفر که از آن‌ها به‌عنوان “سرشبکه‌های” جاسوسی سازمان‌های سی‌آی‌ای و موساد نام برده، خبر داده است.
بنا به گزارش رادیو زمانه، وزارت اطلاعات ایران بدون ارائه جزئیات بیشتر و نام بردن از این دو نفر نوشته است آن‌ها به جرم خود اعتراف کرده بودند.
دو فرد اعدام شده متهم شده‌اند که “پاره‌ای اطلاعات مهم و طبقه‌بندی شده کشور” را در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی “دشمن” قرار داده‌اند.
وزارت اطلاعات نوشته است سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان جمهوری اسلامی از “شیوه‌های نوین و پوشش‌هایی همچون دعوت به کنفرانس‌های بین‌المللی، منطقه‌ای، علمی، تخصصی، هم‌اندیشی و یا به بهانه‌ کاریابی، نظرسنجی تلفنی، مصاحبه با شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان و…”  استفاده می‌کنند تا افرادی را به استخدام خود در آورند.

بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد.
بند ۱ ماده ۶ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: حق زندگی از حقوق ذاتی شخص انسان است. این حق باید بموجب قانون حمایت بشود. هیچ فردی را نمی‌توان خودسرانه از زندگی محروم کرد.
بند ۲ ماده ۱ دومین پروتکل اختیاری میثاق بین المللی حقوق سیاسی و مدنی به منظور الغای مجازات مرگ: کشور‌ها، تمام اقدامات لازم را در جهت منسوخ کردن مجازات مرگ در قلمرو قضائی خود، بعمل آورند.
خبرگزاری هرانا

No comments:

Post a Comment